Před deseti lety bych jednoznačně souhlasil. Mobilní zařízení měla velmi slabé procesory a maličkou paměť, takže bylo potřeba šetřit každým bytem. Například Windows CE mají z tohoto důvodu implementaci memory managementu i IPC uvnitř výrazně odlišnou od desktopu, vizte mimo jiné zde:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms836325.aspx
Dnes ale máme mobily s vícejádrovými CPU, se stovkami MB až jednotkami GB RAM, několika GB flash paměti a s 3D akcelerací. Když to srovnáte s požadavky řekněme Windows 2000 (Pentium 133MHz a 32MB RAM), jsou dnešní mobily vlastně špičkové stroje. I ty flash paměti jsou asi(?) rychlejší než tehdejší disky. Jistá specifika mobilních OS samozřejmě zůstávají. Například správa napájení musí být bezvadná, OS si musí poradit s aplikacemi běžícími na pozadí bez toho aby za chvilku sežraly baterku (proto iPhone i WP nemají "klasický" multitasking), UI pro malé zařízení a prsty je třeba stavět úplně jinak než pro desktop s myší atd. Z hlediska fundamentů OS jsou to ale poměrně malé změny oproti desktopu.
Windows RT se od desktopových Windows 8 z hlediska kernelu pokud vím nijak výrazněji neliší.