Články
Zprávičky
Fórum
Podpořte Root
Školení
Galerie
Kalendář
Root do mailu
RSS
Blogy
Knihy
Speciály
Manuály
Licence
Jak na Linux
Zdroják
Hledat
Root.cz
»
Programovací jazyky
Programovací jazyky
C++, C, Java, Perl, PHP, Python, ...
511
–
540
/
1 942
První strana
Předchozí strana
10
16
17
18
19
20
30
Následující strana
Poslední strana
Testování aplikací s využitím nástroje Hypothesis
Dnešní část je opět věnována pokrytí stavového prostoru testovaných jednotek. Zatímco minule jsme si ukázali, jak tento stavový prostor zmenšit, dnes si naopak ukážeme, jak ho pokrýt automaticky vytvářenými testy.
Pavel Tišnovský
9. 6. 2020
Počet nových komentářů
1
Doba čtení:
36 minut
Omezení stavového prostoru testovaných funkcí a metod
Při psaní jednotkových testů (a vlastně nejenom jich) se většinou snažíme s co nejmenším úsilím otestovat co největší množství kombinací z celého možného stavového prostoru.
Pavel Tišnovský
2. 6. 2020
Počet nových komentářů
15
Doba čtení:
37 minut
Stack Overflow zveřejnil výsledky průzkumu mezi vývojáři
Server Stack Overflow zveřejnil výsledky průzkumu mezi uživateli za rok 2020. Celkem se zúčastnilo 65 tisíc vývojářů, kteří anketu vyplňovali ještě před vypuknutím pandemie COVID-19, takže jde o data z období, kdy ještě bylo vše v běžném provozu…
Petr Krčmář
28. 5. 2020
Počet nových komentářů
63
Struktura projektů s jednotkovými testy, využití Travis CI
Dnes si ukážeme, jak může vypadat struktura projektů, v nichž se (pochopitelně kromě vlastního programového kódu) používají i jednotkové testy, popř. i testy integrační. Nezapomeneme ale ani na nastavení CI.
Pavel Tišnovský
28. 5. 2020
Počet nových komentářů
4
Doba čtení:
29 minut
Microsoft zveřejnil zdrojové kódy GW-Basic z roku 1983
Microsoft včera zveřejnil zdrojové kódy svého programovacího jazyka z roku 1983 GW-Basic na GitHubu. Je napsaný v assembleru a je zveřejněn jako open source pod licencí MIT. Podobně se loni na GitHubu objevily zdrojové kódy MS-DOS 1.25 a 2.0. (zdroj: phoronix)
Jan Fikar
22. 5. 2020
Počet nových komentářů
28
Nástroj pytest a jednotkové testy: životní cyklus testů, užitečné tipy a triky
Dnes se naposledy budeme zabývat použitím frameworku pytest při tvorbě a spouštění jednotkových testů. Ukážeme si mj. životní cyklus testů, některé užitečné přídavné moduly pro pytest, export do CSV i další užitečné tipy a triky.
Pavel Tišnovský
21. 5. 2020
Doba čtení:
50 minut
Nástroj pytest a jednotkové testy: fixtures, výjimky, parametrizace testů
Ve čtvrté části seriálu o testování s využitím jazyka Python se budeme opět zabývat možnostmi, které vývojářům i testerům nabízí nástroj pytest. Ukážeme si parametrizaci testů, zachycení výjimek i použití takzvaných test fixtures.
Pavel Tišnovský
19. 5. 2020
Počet nových komentářů
2
Doba čtení:
51 minut
Literate programming: kombinace slovního popisu algoritmu s kódem
V dnešním článku si ve stručnosti představíme některé novější nástroje podporující paradigma známé pod jménem literate programming. Jedná se o kombinaci slovního popisu algoritmu společně s vlastním zdrojovým kódem.
Pavel Tišnovský
14. 5. 2020
Počet nových komentářů
11
Doba čtení:
20 minut
Použití nástroje pytest pro tvorbu jednotkových testů a benchmarků
Ve třetí části seriálu o testování s využitím programovacího jazyka Python se budeme zabývat základními vlastnostmi známého nástroje pytest. Ukážeme si jak samotné použití tohoto nástroje pro jednotkové testy, tak i způsob zjištění pokrytí kódu testy, popř. vytvářením benchmarků.
Pavel Tišnovský
12. 5. 2020
Doba čtení:
48 minut
Anketa mezi uživateli Pythonu za rok 2019, už jen 10 % používá Python 2
Na podzim loňského roku Python Software Foundation a JetBrains uspořádalo již třetí anketu mezi uživateli Pythonu. Ankety se zúčastnilo více jak 24 tisíc lidí z více jak 150 zemí. Nejvíce je Python používán pro analýzu dat, programování webu a…
Jan Fikar
11. 5. 2020
Počet nových komentářů
7
Použití Pythonu pro tvorbu testů: použití třídy Mock z knihovny unittest.mock
Ve druhé části seriálu o testování s Pythonem si popíšeme další možnosti, které jsou nabízeny knihovnou unittest.mock. Ukážeme použití třídy nazvané Mock, zjistíme, zda jsou mockované funkce volány s očekávanými parametry.
Pavel Tišnovský
7. 5. 2020
Doba čtení:
36 minut
Použití Pythonu pro tvorbu testů: od jednotkových testů až po testy UI
Již mnohokrát jsme se na stránkách Roota setkali s tematikou testů a testování aplikací. Tato problematika je tak důležitá a užitečná, že si zaslouží vlastní seriál. Příklady budou sice v Pythonu, ovšem uvedené postupy jsou univerzální.
Pavel Tišnovský
5. 5. 2020
Počet nových komentářů
4
Doba čtení:
34 minut
Složitý graf závislostí zjednodušen pomocí návrhového vzoru Mediator
Zjednodušte graf závislostí objektů pomocí návrhového vzoru Mediator. V českých luzích je také znám jako Prostředník. V jednoduchém tutoriálu si ukážeme, jak takový Mediator implementovat v jazyce C#.
Daniel Rusnok
22. 4. 2020
Počet nových komentářů
26
Doba čtení:
4 minuty
Test výkonu OpenJDK 8 - 14
Server Phoronix provedl minulý měsíc srovnání výkonu JVM (Java vitrual machine) OpenJDK ve verzích 8 až 14. Překvapivě nejrychlejší je stále verze 8 a to v průměru přes všechny provedené testy o 10 % před poslední verzí 14. V testu SPECjbb 2015 je…
Jan Fikar
17. 4. 2020
Programovací jazyk Go a 2D grafika – kostra jednoduché hry
Velmi důležitá je při tvorbě i relativně jednoduchých her či multimediálních aplikací celková struktura aplikace. Proto si v dnešním článku o knihovně go-sdl ukážeme, jak by se mohlo postupovat při postupných úpravách (stále triviální) hry.
Pavel Tišnovský
2. 4. 2020
Počet nových komentářů
37
Doba čtení:
45 minut
Programovací jazyk Go a 2D grafika – moduly sdl a img
Ve druhém článku s popisem rozhraní mezi Go a knihovnou SDL (Simple DirectMedia Layer) budou popsány základní datové struktury i většina funkcí určených pro vykreslování 2D grafiky a tedy i pro tvorbu her či aplikací.
Pavel Tišnovský
31. 3. 2020
Počet nových komentářů
4
Doba čtení:
66 minut
Dnes proběhl online sraz PHPčkářů #posobota
Sraz PHPčkařů, kteří mají rádi Nette, dnes proběhl na YouTube. Přednášky: Jakub Englický – Komplexní vývojářský stack pro Nette aplikaci v Dockeru (PHP, MariaDB, Redis, Elasticsearch) Jan Kuchař – Event Sourcing 101 / Proč event sourcing? Co…
martyd420
28. 3. 2020
Počet nových komentářů
3
Programovací jazyk Go a 2D grafika
Dnes začneme zpracovávat nové téma, tentokrát věnované možnostem použití Go při vykreslování 2D i 3D grafiky. Začneme jednodušším tématem, tedy 2D grafikou, konkrétně použitím knihovny SDL2 dostupné přes rozhraní nazvané go-sdl2.
Pavel Tišnovský
26. 3. 2020
Počet nových komentářů
3
Doba čtení:
51 minut
Kite – polointeligentní automatické doplňování kódu založené na AI a ML
Dnes se seznámíme s potenciálně velmi užitečným pomocníkem vývojářů. Jedná se o nástroj nazvaný Kite, jenž vylepšuje kontextovou nápovědu a automatické doplňování kódu na základě populárních technologií AI a ML.
Pavel Tišnovský
24. 3. 2020
Počet nových komentářů
11
Doba čtení:
20 minut
Knihovny libmill a libdill: implementace korutin a kanálů pro jazyk C
Dnes si popíšeme knihovnu libmill. Jedná se o čistě céčkovou knihovnu (použitelnou i v C++), která do tohoto programovacího jazyka přináší technologie známé z jazyka Go – především korutiny a kanály určené pro komunikaci mezi nimi.
Pavel Tišnovský
19. 3. 2020
Počet nových komentářů
6
Doba čtení:
27 minut
Úvod do problematiky fuzzingu a fuzz testování – složení vlastního fuzzeru
Ve třetím článku o testování s využitím fuzzingu si ukážeme, jak lze vytvořit vlastní jednoduchý fuzzer. Zaměříme se přitom především na testování REST API, tedy mj. i koncových bodů, které akceptují data ve formátu JSON.
Pavel Tišnovský
12. 3. 2020
Počet nových komentářů
2
Doba čtení:
21 minut
Nástroje pro kontrolu kvality zdrojových kódů psaných v Go
Pro ekosystém vytvořený okolo Go vzniklo mnoho nástrojů kontrolujících kvalitu kódů, ať se to týká existence komentářů, kontroly chybových stavů, tak i například výpočtu cyklomatické složitosti funkcí a metod.
Pavel Tišnovský
10. 3. 2020
Doba čtení:
45 minut
Úvod do problematiky fuzzingu a fuzz testování – nástroj go-fuzz
Ve druhém článku o fuzzy testování a o fuzzerech obecně se budeme věnovat popisu způsobů použití existujících nástrojů. Prvním z nich je go-fuzz, který byl použit pro objevení mnoha chyb nejenom ve standardní knihovně jazyka Go.
Pavel Tišnovský
5. 3. 2020
Počet nových komentářů
6
Doba čtení:
24 minut
Generické datové typy v jazyce Go?
Go je některými vývojáři kritizován za to, že neobsahuje podporu pro generické datové typy, generické funkce ani metody. Dnes se seznámíme s projektem Genny, který tuto problematiku v Go alespoň částečně řeší.
Pavel Tišnovský
3. 3. 2020
Počet nových komentářů
34
Doba čtení:
58 minut
Další kulaté výročí v IT: dvacet let existence Pythonu 2
Na sérii článků o kulatých výročích v oblasti IT, které jsme oslavili loni i začátkem letoška, dnes navážeme. Blíží se totiž dvacáté výročí vydání Pythonu 2 a relativně brzy oslavíme i třicáté narozeniny samotného jazyka Python.
Pavel Tišnovský
27. 2. 2020
Počet nových komentářů
32
Doba čtení:
29 minut
Vyšlo Go 1.14: povoluje překrývající se rozhraní
Právě bylo vydáno Go 1.14. Změny jsou vesměs drobné a týkají se runtimu, standardní knihovny a (ne)podpory některých kombinací OS/architektura. Jedinou změnou v sémantice jazyka je nově povolení překrývajících se rozhraní. Tato změna odstraňuje…
Calculon
26. 2. 2020
Serializace a deserializace datových struktur v programovacím jazyce Go (2.část)
Popisem problematiky serializace datových struktur se budeme zabývat i dnes. Mj. si ukážeme, jakým způsobem lze BSON zapsaný v Go přečíst v Pythonu a jakou katastrofou mohou být při serializaci grafy obsahující cyklus.
Pavel Tišnovský
25. 2. 2020
Doba čtení:
56 minut
Serializace a deserializace datových struktur v programovacím jazyce Go
Dnešní článek je věnován problematice serializace a deserializace datových struktur za účelem jejich uložení či poslání do jiné služby. Kromě běžných textových formátů typu JSON a XML je k dispozici i několik formátů binárních.
Pavel Tišnovský
18. 2. 2020
Počet nových komentářů
4
Doba čtení:
50 minut
Kurz Pythonu od NSA
Programátor Chris Swenson se v rámci zákona o svobodě informací FOIA zeptal na kurz jazyka Python v NSA a dostal 400 tištěných stránek zřejmě jen lehce upraveného kurzu COMP 3321. Poté Swenson kurz oskenoval, prohnal OCR a dal k dispozici na…
Jan Fikar
17. 2. 2020
Počet nových komentářů
2
Schválena konečná podoba C++20
Na setkání v Praze byla schválena konečná podoba C++20, aktualizace jazyka C++. Nových věcí je hodně (viz odkaz), za zmínku stojí alespoň koncepty (dodatečná omezení k typům a šablonám) a korutiny, které umožní kooperativní souběžné…
Calculon
16. 2. 2020
Počet nových komentářů
7
511
–
540
/
1 942
První strana
Předchozí strana
10
16
17
18
19
20
30
Následující strana
Poslední strana
Zprávičky
GIMP oslavil 29 let
Dnes je tomu 29 let od chvíle, kdy tehdejší student na Berkeley, Peter Mattis, oznámil projekt GIMP, tehdy ještě General Image Manipulation…
14:42
Počet nových komentářů
4
Bezpečnostní chyba v balíčku Needrestart umožňuje ovládnout systém
V balíčku Needrestart, který je ve výchozím nastavení nainstalován například v Ubuntu Serveru od verze 21.04, bylo odhaleno několik velmi…
8:49
Počet nových komentářů
5
Jádro Linux 6.13 přinese podporu Raspberry Pi Camera Front End
Spolu s dále rozvinutou obecnou podporu běhu Linuxu na Raspberry Pi 5, která se objevila v jádru 6.12, přinese následné jádro 6.13 též podporu…
7:00
Další zprávičky
Napište zprávičku
Komerční sdělení
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Budoucnost zpracování dokumentů s AI
ŠKOLENÍ: Jak bezpečně spravovat a provozovat linuxové servery?
VÍCE INFO
ČLÁNKY DO MAILU